U komt mogelijk in aanmerking voor creditering van kosten wanneer de koper een terugbetaling ontvangt. Voor in aanmerking komende gedeeltelijke terugbetalingen staan de crediteringen van kosten in verhouding tot de terugbetaling aan de koper (zie de onderstaande voorbeelden).
Er zijn gevallen waarin een koper een terugbetaling ontvangt, maar u niet in aanmerking komt voor creditering van kosten. Zie het onderstaande gedeelte voor meer informatie.
Crediteringen voor terugbetalingen en geannuleerde bestellingen
Crediteringen van kosten bij geannuleerde bestellingen (in aanmerking komende kosten worden volledig gecrediteerd) |
||
Situatie |
Crediteringen van verkoopcommissie |
Overige crediteringen van kosten |
U annuleert de bestelling om een reden die u zelf niet in de hand hebt:
|
|
|
U annuleert de bestelling om een reden die u zelf in de hand hebt:
|
|
Crediteringen van kosten bij terugbetalingen (in aanmerking komende crediteringen van kosten staan in verhouding tot het terugbetaalde bedrag) |
||
Situatie |
Crediteringen van verkoopcommissie |
Overige crediteringen van kosten |
|
|
|
|
|
Opmerking: Voor transacties waarbij eBay valuta's omrekent en binnen 120 dagen na de oorspronkelijke transactie een terugbetaling verricht, hanteren we de wisselkoers die tijdens de oorspronkelijke transactie is gebruikt.
Crediteringen van kosten bij gedeeltelijke terugbetalingen
Wanneer de koper een gedeeltelijke terugbetaling ontvangt, staan uw in aanmerking komende crediteringen van kosten in verhouding tot de terugbetaling aan de koper. Als bijvoorbeeld 20% van het totale verkoopbedrag wordt terugbetaald aan de koper, ontvangt u 20% van de in aanmerking komende kosten die we bij u in rekening hebben gebracht. Zie de gedetailleerde voorbeelden hieronder.
Terugbetalingen die niet in aanmerking komen voor creditering van verkoperskosten
We crediteren kosten niet in de volgende gevallen:
- U hebt de koper buiten eBay om terugbetaald (bijvoorbeeld via PayPal).
- eBay heeft ingegrepen om te helpen met een aanvraag voor retourzending of een niet-ontvangen object, en het geschil is gesloten met een terugbetaling aan de koper.
- U hebt een deel van de terugbetaling aan de koper ingehouden omdat deze het object gebruikt of beschadigd heeft geretourneerd.
Hoe u de creditering ontvangt
Als u in aanmerking komt voor een volledige creditering, voegen we dit bedrag normaal gesproken toe aan uw beschikbare saldo. Dit kunnen we gebruiken om verkoopkosten te betalen die we normaal gesproken verrekenen met nog niet uitbetaald saldo. Als de volledige kosten oorspronkelijk in rekening zijn gebracht op een creditcard of bankpas, dan kan de creditering worden teruggestort op dezelfde methode die is gebruikt om de kosten te betalen.
U kunt details over de kostencreditering bekijken op uw financiële overzicht.
Creditering van plaatsingskosten
Als u een object opnieuw aanbiedt omdat het de eerste keer niet is verkocht of omdat een transactie is mislukt, kunt u in aanmerking komen voor creditering van de plaatsingskosten. We crediteren de plaatsingskosten van het opnieuw aangeboden object automatisch naar uw account als uw aanbieding aan alle volgende voorwaarden voldoet:
- Uw object is verkocht nadat u het opnieuw hebt aangeboden
- Uw oorspronkelijke aanbieding en uw hernieuwde aanbieding hebben dezelfde verkoopvorm (veiling of vaste prijs). Aanbiedingen via rubrieksadvertenties komen niet in aanmerking voor creditering van plaatsingskosten.
- U biedt het object opnieuw aan via onze tool en kopieert de oorspronkelijke aanbieding niet naar een nieuwe aanbieding.
- U biedt het object binnen 90 dagen na afloop van de oorspronkelijke aanbieding opnieuw aan.
- Het is de eerste handmatige hernieuwde aanbieding van uw object
- Uw startprijs is niet hoger dan de prijs in de oorspronkelijke aanbieding
- U hebt geen minimumverkoopprijs toegevoegd aan de hernieuwde aanbieding
Als uw dubbele aanbieding in veilingvorm niet op eBay wordt weergegeven, komt u mogelijk in aanmerking voor creditering van plaatsingskosten.
Crediteringen voor verwijderde aanbiedingen
Als we een van uw aanbiedingen moeten verwijderen, kunnen we kosten crediteren. Dit hangt af van de reden waarom we de aanbieding verwijderen.
Als we de aanbieding hebben verwijderd omdat een ongeautoriseerd persoon uw account heeft gebruikt, crediteren we automatisch aanbiedingskosten en verkoopcommissie die u hebt betaald.
Als we uw aanbieding hebben verwijderd omdat deze in strijd is met ons beleid, bekijken we per geval of we kosten crediteren. We houden hierbij rekening met eventuele eerdere beleidsovertredingen.