3 min artikel

Geblokkeerde betalingen

Het is belangrijk dat je je geld zo snel mogelijk ontvangt. Soms kunnen we je betaling echter blokkeren vanwege je verkoopgeschiedenis of -prestaties, of om geschillen op te lossen. Zo kunnen we zorgen dat eBay een veilige handelsplaats voor kopers en verkopers blijft.

We heffen blokkeringen meestal op wanneer kopers bevestigen dat ze het object hebben ontvangen of wanneer een geschil is opgelost.

Als je wilt controleren op welke datum een betaling naar verwachting beschikbaar is, ga dan naar het tabblad Betalingen - wordt geopend in een nieuw venster of tabblad in de Verkopershub of naar Betalingen - wordt geopend in een nieuw venster of tabblad in Mijn eBay.

Waarom we betalingen blokkeren en hoe je dit voorkomt

We willen eBay een veilige handelsplaats houden voor kopers en verkopers en voldoen aan onze juridische verplichtingen en verplichtingen op het gebied van naleving - wordt geopend in een nieuw venster of tabblad. Daarom blokkeren we soms betalingen als er bijvoorbeeld een openstaande claim of een openstaand geschil voor een transactie is, als je koper een probleem met de transactie meldt, als je account beperkt of geschorst is, als je geld verschuldigd bent aan eBay of als je een nieuwe of incidentele verkoper bent. Als we een bedrag hebben geblokkeerd, informeren we je via e-mail en kunnen we, afhankelijk van de reden, aanvullende informatie van je vragen om het probleem op te lossen.

Er zijn verschillende redenen waarom we je geld kunnen blokkeren.

Transactieblokkeringen

Een transactieblokkering houdt in dat we een betaling vasthouden die verband houdt met een specifieke koperstransactie. Het geblokkeerde bedrag kunnen we gebruiken om de koper terug te betalen voor dezelfde transactie.

De opbrengst van je verkopen wordt meestal binnen twee dagen na bevestiging van de betaling door de koper beschikbaar gesteld. We kunnen betalingen echter blokkeren om ervoor te zorgen dat de transactie succesvol verloopt. Je kunt de kans op een transactieblokkering verkleinen door een object te verzenden op de dag dat je koper ervoor betaalt en door het goed te verzenden, bijvoorbeeld door trackinggegevens toe te voegen aan je bestelling.

Tip
Als we je geld blokkeren, wordt dat meestal binnen 30 dagen opgelost. maar soms kan dit wat langer duren. Voor de meeste bestellingen krijg je je geld sneller als je trackinggegevens toevoegt.

Bovendien kunnen we een transactie blokkeren op basis van je verkoperstatus,wijzigingen in uw accountstatus, of andere factoren die we gebruiken om een veilige marktplaats in alle categorieën te helpen waarborgen, ongeacht of de transactie al dan niet door onze eBay Geld-terug-garantie wordt gedekt:

  • Transacties van nieuwe of incidentele verkopers blokkeren we terwijl ze over de beste verkooppraktijken leren. Zo kunnen verkopers een goede reputatie en verkoopgeschiedenis op eBay ontwikkelen. Transacties van nieuwe verkopers worden meestal tot 14 dagen vastgehouden, maar soms kan dit langer zijn.
  • Transacties van eerder beperkte of geschorste verkopers blokkeren we gedurende 30 dagen nadat de beperking of schorsing is opgeheven, zodat we kunnen controleren of de objecten zijn geleverd.
  • Hoog geprijsde objecten of ongebruikelijke verkooppatronen kunnen tot een blokkering van maximaal 30 dagen leiden, zodat we kunnen controleren of kopers problemen met de bestelling hebben.

Blokkeringen in verband met betalingsgeschillen

Er is sprake van een betalingsgeschil wanneer we geld blokkeren in verband met een door een koper gemeld probleem, ongeacht of de transactie al dan niet door onze eBay Geld-terug-garantie wordt gedekt.

Als een koper meldt dat een object niet is ontvangen of dat het object aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, blokkeren we het bedrag totdat de claim is opgelost en gesloten. Meer informatie vind je in ons artikel Tips uit de praktijk om problemen met kopers te voorkomen en op te lossen.

Het geblokkeerde bedrag kunnen we gebruiken om het bedrag van die transactie terug te betalen aan de koper.

Uitbetalingsblokkeringen

Een uitbetalingsblokkering houdt in dat we een betaling aan een bepaalde verkoper blokkeren. Meestal moet de verkoper iets doen in zijn of haar account.

  • Blokkeringen in verband met inschrijving: we kunnen je account beperken als iets niet overeenkomt met de gegevens die je hebt opgegeven tijdens de inschrijving. Als je account is beperkt, sturen we je via e-mail een verzoek om meer informatie. Zie het artikel Inschrijven als verkoper voor meer informatie over hoe je je identiteit kunt bevestigen.
  • Blokkeringen in verband met naleving: eBay hanteert beleid en procedures om kopers en verkopers te beschermen en tegelijkertijd te voldoen aan van toepassing zijnde wetgeving - wordt geopend in een nieuw venster of tabblad. Als we een uitbetaling blokkeren of je account beperken omdat ons beleid niet is nageleefd, laten we je dit via e-mail weten. We kunnen dan meer informatie van je vragen.
  • Blokkeringen in verband met prestaties: we kunnen je uitbetalingen blokkeren als we ongebruikelijke activiteiten in je account zien, zoals een toegenomen aantal claims van klanten, een plotselinge wijziging in je verkoopactiviteit, late leveringen of negatieve feedback van kopers.
  • Ongeldige betalingsmethode: we kunnen je uitbetalingen blokkeren als we je verkoopkosten en andere kosten niet kunnen afschrijven via een van je betalingsmethoden in ons bestand. In dit geval moet je een andere betalingsmethode toevoegen.
Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen