2 min artikel

eBay vragen om in te grijpen voor verkopers

Als uw koper u een probleem met een aankoop heeft gemeld en u het probleem niet binnen drie werkdagen kunt oplossen, kunt u ons vragen u te helpen.

Zodra u ons om hulp hebt gevraagd, bekijken we de details en nemen we binnen 48 uur contact op met u en de koper met een oplossing.

Als onze hulp wordt gevraagd, verzoeken we de koper om het object terug te sturen in de volgende gevallen:

  • We kunnen niet bepalen of het object dat de koper heeft ontvangen overeenkomt met de objectbeschrijving.
  • U biedt retourzendingen en uw vermelde retourtermijn is van toepassing.
  • U hebt al aangeboden om een retourzending te accepteren.

Als ons om hulp wordt gevraagd en het object wordt gebruikt of beschadigd teruggestuurd, kunt u geen bedrag inhouden op de terugbetaling van de koper om het waardeverlies van het object te dekken.

eBay vragen om in te grijpen

U kunt ons vragen om in te grijpen via het tabblad Retourzendingen - nieuw venster of tabblad of Aanvragen en geschillen - nieuw venster of tabblad in de Verkopershub - nieuw venster of tabblad, of naast de bestelling in Mijn eBay - Verkocht - nieuw venster of tabblad. Zie de onderstaande instructies voor meer informatie:

eBay vragen om in te grijpen in de Verkopershub

  1. Ga naar de Verkopershub - nieuw venster of tabblad en open het tabblad Retourzendingen - nieuw venster of tabblad of Aanvragen en geschillen - nieuw venster of tabblad.
  2. Selecteer Details bekijken naast de aanvraag.
  3. Als u wilt dat we u helpen, selecteert u Probleem melden of eBay vragen om in te grijpen en volgt u de instructies.

eBay vragen om in te grijpen in Mijn eBay - Verkocht

Voor hulp bij een retouraanvraag:

  1. Zoek de bestelling in Mijn eBay - Verkocht - nieuw venster of tabblad en selecteer Details van retourzending bekijken.
  2. Selecteer Probleem melden en volg de instructies.

Voor hulp bij een aanvraag voor een niet-ontvangen object:

  1. Zoek de bestelling in Mijn eBay - Verkocht - nieuw venster of tabblad en selecteer Details van de aanvraag bekijken.
  2. Selecteer eBay vragen om in te grijpen en volg de instructies.

Tip
Waar mogelijk raden we u aan het probleem van de koper op te lossen en ons niet te vragen om in te grijpen. Als we het geschil in het voordeel van de koper sluiten, kunt u een transactieprobleem ontvangen dat invloed kan hebben op uw normen voor verkopers.

Wanneer u eBay kunt vragen om in te grijpen

Zodra de koper u heeft laten weten dat er een probleem is, hebt u drie werkdagen om de situatie recht te zetten. Als de zaak daarna niet is opgelost, kunt u ons vragen om in te grijpen.

U hoeft ons echter niet onmiddellijk na de drie werkdagen te vragen om in te grijpen. Als u nog steeds met de koper in gesprek bent, hebt u tot 30 dagen na de aankoop de tijd om ons om hulp te vragen.

Als er zich problemen voordoen nadat een object aan u is geretourneerd, kunt u het probleem melden en ons vragen om in te grijpen door de bovenstaande instructies te volgen.

Wat gebeurt er nadat u eBay hebt gevraagd om in te grijpen?

We bekijken uw geschil en streven ernaar tot een eerlijke oplossing te komen. Gewoonlijk nemen we binnen 48 uur contact met u op met een antwoord. Soms kan dit echter langer duren als we meer informatie nodig hebben. Zodra we een oplossing hebben gevonden, laten we u en de koper dat weten.

  • Als we het geschil in uw voordeel oplossen, wordt het geschil onmiddellijk gesloten en hoeft u verder niets te doen.
  • Als we het geschil in het voordeel van de koper oplossen, doen we een volledige terugbetaling en vragen we u om dit te vergoeden. In dat geval betalen we de kosten niet terug en wordt het geschil beschouwd als 'gesloten zonder oplossing van de verkoper', wat invloed kan hebben op uw normen voor verkopers.
  • Als u niet akkoord gaat met onze oplossing, kunt u altijd bezwaar indienen door binnen 30 dagen na afloop van het geschil nieuwe gegevens te verstrekken.

Raadpleeg ons beleid voor de Geld-terug-garantie van eBay voor meer informatie over hoe eBay over de uitkomst van een geschil beslist.

We raden u aan om te proberen het probleem van de koper binnen 3 werkdagen op te lossen. Daarna kunnen we ingrijpen. Als we een geschil echter in het voordeel van de koper oplossen, kan dat invloed hebben op uw normen voor verkopers.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen